9.12.08

Sophie Dewaele schrijft boek over deelname Slimste Mens

Na haar bestsellers '30 en dolgedraaid', 'Droom van een moeder' en 'Alles in het dubbel' doet Sophie Dewaele in 'De Slimste Sophie' haar relaas over haar ervaringen bij 'De Slimste Mens' en de impact die haar deelname heeft gemaakt op haar persoonlijke leven.

"Toen ik er na de tweede aflevering uit ging, bleef ik achter met een grote leegte. Het leek alsof ik weer in een post-natale depressie was gesukkeld, maar mijn psychiater verzekerde mij dat dat niet zo was aangezien ik niet was bevallen. Hij zei dat ik gewoon wat overreageerde, zoals ik deed tijdens de uitzendingen", getuigt Sophie.

"De dagen na de opnames bleef ik toch met een knagend gevoel zitten. Zoveel vragen en zo weinig antwoorden. En waarom wreef ik constant met mijn handen door mijn haar? Is mijn nek te kort of kwam dat door mijn décolleté? Heeft Rik Torfs mij echt graag of doet hij alsof? Ik herkende het gevoel en wist meteen wat mij er terug bovenop kon helpen; een boek. Schrijven werkt therapeutisch op mijn gemoed. Als ik mijn ervaringen kan delen met lezend Vlaanderen heb ik niet het gevoel dat ik er alleen voor sta. Het boek was dan ook klaar in geen tijd. Eric, mijn vaste ghostwriter, was meegekomen naar de opnames en zag de bui al hangen tijdens de eerste aflevering en was al begonnen met notities nemen. Mijn uitgever was ook bij de pinken. Die had zijn persen al gereserveerd van toen mijn deelname bekend was geraakt."


Het boek 'De Slimste Sophie' ligt binnenkort in de handel.

3 reacties:

Gratts zei

de ghostwriter had naar het schijnt ook nog een ghostwriter.

No Statement zei

Dat hebben wij ook al opgevangen. Verschrikkelijk wat een beetje roem doet met een mens.

Muggenbeet zei

ik ga het zeker kopen, als het ooit in de kringwinkel ligt.